Պարային թերապիա:
Պարային թերապիան արտթերապիայի տեսակներից մեկն
է, որն օգտագործվում է բուժման, շտկման և զարգացման նպատակներով: Պարային թերապիան
հոգեթերապիայի
միջոց է, որտեղ մարմինը հանդիսանում է գործիք, իսկ շարժումները օգնում
են վերապրել, գիտակցել և արտահայտել զգացմունքներն ու կոնֆլիկտները: Ըստ պարային
թերապիայի մարմինն ու հոգեկանը փոխկապակցված են: Այն մարդը, ով դիմում է պարային
թերապիայի, պարտադիր չէ, որ ունենա շարժողական եւ պարային փորձ: Այստեղ շեշտը
դրվում է նրա վրա, թե ինչպես է մարդը զգում իր մարմինն ու շարժումները, այլ ոչ թե
նրա վրա, թե ինչքանով է նա տիրապետում պարային տեխնիկային եւ ինչպես է դիտվում
պարի ժամանակ:Պարը, միմիկան, ժեստը ինչպես նաև երաժշտությունը համարվում են զգացմունքների արտահայտման հնագույն միջոցներից: Դեռ վաղ շրջանում պարը հանդիսանում էր զգացմունքների արտահայտման լավագույն միջոց, որոնք խոսքով արտահայտելը շատ դժվար էր: Պարն ինքնադրսևորման ուժեղ միջոց է:
Անտիկ ժամանակաշրջանում պարը մարդկանց կողմից կիրառվում էր բուժման նպատակներով: Ավելի ուշ ժամանակներում Իտալիայում արագ, դինամիկ երաժշտության տակ տարանտիզմի/տարանտելլա-սարդի խայթոց/ բուժման էֆֆեկտիվ միջոց էին համարվում: Հիվանդները <<տարանտելլա>> պարի ընթացքում <<զայրացած>> տեմպով շարժվում էին մինչև անկարողության հասնելը՝ մարմնից դուրս բերելով թույնը:
Հետագայում արևմտյան մշակույթներում պարը սոցիալական հաղորդակցման և ինքնարտահայտման ձևից վերածվեց արվեստի, որի նպատակն էր հանրությանը քարոզելն ու ուրախացնելը: Այն 19-րդ դարում լավագույն ձևով արտահայտվում էր բալետի միջոցով: 20-րդ դարում Հյուսիսային Ամերիկայում այս գործի մեջ մեծ ներդրում ունեցավ կրակոտ և ազգասեր Այսիդորա Դունկանը: Նա կարողացավ ռեալիզմի վերածել բալետի ռոմանտիկ իլյուզիան:
Այսօր պարն օգտագործվում է որպես արտահայտում իրենց հույզերի, մտքերի, դիրքորոշումների: Երբ պարը օգտագործվում է թերապիայում, ապա հույզերը վերածվում են ազատ շարժումների, իմպրովիզացիայի: Պարի որպես հաղորդակցման միջոցի մասին պատկերացումները զարգացել են պարուհի Մարի Ուիգմանի կողմից:
Երկրորդ համաշխարհային պատերազմից հետո շատ հաշմանդամներ, պատերազմի վետերաններ կանոնավոր կերպով հաճախում էին պարային թերապիայի դասընթացների, ի դեպ նրանցից շատերը չէին կարողանում խոսել, և նրանց վրա հնարավոր չէր կիրառել վերբալ թերապիայի դասեր: Այս դասընթացներից հետո մասնակիցները հուզական ազատության և ներդաշնակության զգացմունք էին ունենում: Այս հանգամանքը շարժեց հոգեբույժների հետաքրքրությունը:
Պարային թերապիայում գոյություն չունեն
ստանդարտ պարային շարժումներ և անձնական
արտահայտման համար կարող են կիրառվել
բոլոր ձևերը: Պարը կենդանի լեզու է,որով խոսում է մարդը:
Ընդհանուր նպատակները:
Պարային թերապևտները առանձնացնում են խմբի հետ աշխատանքի հինգ նպատակ.
Դրանցից մեկը հանդիսանում է խմբի անդամների կողմից սեփական մարմնի, նրա կիրառման և հնարավորությունների գիտակցման ոլորտի ընդլայնումը, որը բարձրացնում է ոչ միայն ֆիզիկական և հուզական առողջությունը, այլև բազմաթիվ մարդկանց համար որպես զվարճանքի միջոց է ծառայում:
Երկրորդ նպատակը հանդիսանում է ինքնագնահատականի բարձրացումը մարմնի առավել դրական կեցվածքի զարգացման ճանապարհով:
Երրորդ նպատակը այն հաճախորդների սոցիալական կարողությունների կատարելագործմումն է, որոնք տարրական սոցիալական հմտությունների թրեյնինգի կարիք են զգում:
Չորրորդը խմբի անդամներին իրենց զգացմունքների հետ կոնտակնտի մեջ դնելն է՝ շարժումների և զգացմունքների միջև կապ հաստատելու ճանապարհով:
Պարային թերապիայի հինգերորդ նպատակը կարելի է անվանել <<մոգական շրջան>>: Պարային թերապիայի խմբի ֆունկցիաները՝ համատեղ աշխատանքը, խաղը և փորձերը
ռիթմիկ գործողություններում,
եքսպերիմենտները ժեստերով, դիրքերով և շարժումներով, ոչ վերբալ շձումը միմիանց
հետ, ծառայում են խորը խմբային փորձի ստեղծմանը: Անգիտակցական ոլորտի վրա ազդող այդ
փորձն էլ հանդիսանում է <<մոգական շրջանը>>:Պարային թերապևտները առանձնացնում են խմբի հետ աշխատանքի հինգ նպատակ.
Դրանցից մեկը հանդիսանում է խմբի անդամների կողմից սեփական մարմնի, նրա կիրառման և հնարավորությունների գիտակցման ոլորտի ընդլայնումը, որը բարձրացնում է ոչ միայն ֆիզիկական և հուզական առողջությունը, այլև բազմաթիվ մարդկանց համար որպես զվարճանքի միջոց է ծառայում:
Երկրորդ նպատակը հանդիսանում է ինքնագնահատականի բարձրացումը մարմնի առավել դրական կեցվածքի զարգացման ճանապարհով:
Երրորդ նպատակը այն հաճախորդների սոցիալական կարողությունների կատարելագործմումն է, որոնք տարրական սոցիալական հմտությունների թրեյնինգի կարիք են զգում:
Չորրորդը խմբի անդամներին իրենց զգացմունքների հետ կոնտակնտի մեջ դնելն է՝ շարժումների և զգացմունքների միջև կապ հաստատելու ճանապարհով:
Պարային թերապիայի հինգերորդ նպատակը կարելի է անվանել <<մոգական շրջան>>: Պարային թերապիայի խմբի ֆունկցիաները՝ համատեղ աշխատանքը, խաղը և փորձերը
Պարային-շարժողական թերապիան: Մեր փորձը:
Մեր հոգեբանի ակումբը իր մի դասաժամը նվիրեց հասկանալուն թերապիայի ուժն ու արդյունավետությունը: Երկու դասաժամերից մեկը նվիրեցինք քննարկմանը, արդյոք ի՞նչ է մեզ համար պարը, արդյոք ինքներս, թեկուզ տանը, շարժումների և պարի միջոցով ցանկանում ենք դուրս հանել այն բացասականը, ինչը բույն է դրել մեր հոգում: Ավելի լավ պատկերացնելու և գործնական բնույթը հասկանալու համար երկրորդ դասաժամը նվիրվեց պարային շարժումներին, ինչպես ասում են խոսքը վերածեցինք գործի: Ընկեր Հայկուշի
գլխավորությամբ իջանք դպրոցի պարի մասնագետ ընկեր Արշակի մոտ: Նա մեզ սկզբում
ներկայացրեց, թե ինչ է իրենից ենթադրում պարը, ապա միացրեց երաժշտություն և ասաց,
որ մեր հոգում կատարվող հուզումները արտահայտենք մեր մարմնի միջոցով: Ճիշտն ասած,
սկզբում նկատվեց կաշկանդվածություն և մենք չգիտեինք՝ ինչ անենք: Չնայած ընկեր
Արշակի հորդորներին և բացատրություններին, մենք բավական ժամանակ չէինք կարողանում
ճիշտ վերարտադրել երաժշտությունը: Սակայն դասաժամի երկրորդ կեսից ինչ-որ բան
կատարվեց մեզ հետ, այդ կաշկանդվածությունը ինչ-որ չափով վերացավ և մենք կարողացանք
մասամբ հասնել այն արդյունքին, ինչը որ ցանկանում էինք: Մենք ավելի քիչ դժվարությամբ
արտահայտեցինք մեր հուզումները: Ի դեպ ընկեր Արշակն ասաց, որ մինչ այս թերապիան,
նա մեր մասին լրիվ ուրիշ կարծիք ուներ:Մեր հոգեբանի ակումբը իր մի դասաժամը նվիրեց հասկանալուն թերապիայի ուժն ու արդյունավետությունը: Երկու դասաժամերից մեկը նվիրեցինք քննարկմանը, արդյոք ի՞նչ է մեզ համար պարը, արդյոք ինքներս, թեկուզ տանը, շարժումների և պարի միջոցով ցանկանում ենք դուրս հանել այն բացասականը, ինչը բույն է դրել մեր հոգում: Ավելի լավ պատկերացնելու և գործնական բնույթը հասկանալու համար երկրորդ դասաժամը նվիրվեց պարային շարժումներին, ինչպես ասում են խոսքը վերածեցինք գործի: Ընկեր Հայկուշի
Комментариев нет:
Отправить комментарий